Nog geen reacties

Calgary – donderdag 11 juli en vrijdag 12 juli

Donderdag 11 juli en vrijdag 12 juli
(geschreven 11 juli 21:00 uur Canadese tijd, 12 juli 05:00 Nederlandse tijd, deel 2 12 juli 21:00 uur Nederlandse tijd)

We zijn onderweg naar huis… Helaas maar waar is onze reis alweer voorbij. Wat is dat snel gegaan! We ontbijten deze ochtend met gebak, want we hebben een derde jarige. Bugeliste Sjoke mag vandaag 45 kaarsjes uitblazen.

Om 11:00 uur vanochtend moeten we de Kananaskis Hall verlaten hebben en we de sleutels hebben ingeleverd bij de receptie van Hotel Alma, het hoofdgebouw op de universiteitscampus. Om 16:00 uur worden we opgehaald door de WAMSB organisatie om teruggebracht te worden naar het vliegveld. Tot die tijd mogen we de bagage in een afgesloten ruimte in het hotel laten staan, een mooie oplossing!

We hebben nog een paar uurtjes om te overbruggen voor we opgehaald worden. De meesten besteden die uren in de CF Mall, een klein halfuur lopen verderop. Een afvaardiging van de werkgroep en begeleiders gaan ondertussen terug naar het Stampede terrein om een aantal mensen te bedanken (en om de sample pad te halen die we in een van de ingeleverde dozen hebben laten zitten 😉 ).

Gisteren hebben alle leden en begeleiders op de drumvellen alle namen geschreven en vier van de zes vellen gaan we vandaag cadeau geven. We vragen om Ryan Hankock (werkzaam bij Calgary Stampede), Rory Siddall (voor het regelen en klaarmaken van vele instrumenten) en Tim Lane (contactpersoon van het Visiting Bands Committee) naar de materialenruimte van Calgary Stampede te komen. Daar bedanken we ze voor al het werk dat ze onder andere voor Showband Marum verzet hebben. Naast het drumvel krijgen ze van ons een tas met daarin een aantal typisch Nederlandse dingen, zoals een zakje drop en klompjes. De reacties op de drumvellen zijn enthousiast, die krijgen vast een mooi plekje!

De groep die de bedankjes heeft weggebracht sluit zich aan bij de rest in de CF Mall. Daar worden de laatste uurtjes gesleten voordat iedereen zich om 3 uur weer meld bij Hotel Alma. We hebben nog een uurtje voordat we opgehaald worden, maar de bussen staan er al. Dat is mooi! We beginnen vast met het inpakken van de bussen en nemen dan een moment om vaste buschauffeur Florence en natuurlijk gids Keri. Het vierde drumvel met alle namen is dan ook voor Keri. We maken een groepsfoto en dan is het tijd om te vertrekken naar het vliegveld.

We stappen bijna allemaal in de bus, alleen Tomas en Lotte blijven staan. We hebben nog een huurauto in ons bezit die terug moet naar het vliegveld en Lotte zal de komende drie weken nog in Canada blijven voor haar vakantie met vriend Fokko. Tomas brengt Lotte vast naar haar vakantieadres en vanavond zal Fokko aankomen in Calgary. Op het vliegveld voegt Tomas zich weer bij de rest en beginnen we met inchecken. We nemen definitief afscheid van Keri en gaan door richting de security-check.

Zoals te verwachten moeten, net als tijdens de heenreis, een aantal tassen extra gecontroleerd worden. We hebben ervoor gekozen om de mondstukken van de blaasinstrumenten apart mee te nemen in de handbagage en dat voorwerp wordt vaak niet herkend. Het levert geen problemen op en we kunnen door. Nog even een hapje eten en rond half zeven melden we ons bij gate D78. Groep voor groep gaan we boarden en zoekt iedereen zijn/haar plekje op.

Op geplande tijd vertrekt het vliegtuig en we er wordt verteld dat de vlucht naar verwachting na 8 uur en 40 minuten zal landen op Schiphol. Dat is ruim een half uur eerder dan gepland en hebben we uiteraard geen moeite mee. Onderweg worden fanatiek spelletjes gespeeld (lastig om 5-op-een-rij te winnen van de computer!) en omdat we een nachtvlucht hebben, slapen de meesten ook een aantal uur.

Na een voorspoedige vlucht landen we op geplande tijd op Schiphol. We gaan door de douane en lopen door naar bagageband 18. Na een paar minuten wachten komt de bagage er al aan en lopen we door naar de aankomsthal. Daar worden we enthousiast ontvangen door een aantal partners die speciaal een spandoek hebben gemaakt, wat ontzettend leuk!

Zij zijn met de bus meegekomen die ons terug naar Marum zal brengen. Een van onze vaste buschauffeurs Bart van Wiebenga Reizen staat voor de deur klaar en het Nederlandse weer verwelkomt ons. Iedereen trekt een sprintje naar de bus en we pakken ‘m samen snel in. We stappen weer in de bus en gaan naar huis. Onderweg laten we vast weten we iets eerder aankomen dan vooraf verwacht, zodat ook het thuisfront daarvan op de hoogte is.

Het is onderweg behoorlijk regenachtig en vlak voor we aankomen in Marum krijgen we nog een behoorlijke hagelbui op het dak. Bij Ons Centrum staan familieleden ons op te wachten en heeft Monique wat drankjes en lekkere hapjes voor ons klaarstaan. De bus wordt uitgepakt, iedereen wordt verwelkomd en we nemen kort de afgelopen weken door. Dan gaat iedereen lekker naar huis, bijkomen van deze fantastische reis!

We kunnen terugkijken op twaalf hele mooie dagen, waarin we heel veel moois gezien en gedaan hebben. Een ontzettend mooi resultaat op de WAMSB Wereldkampioenschappen, een hele mooie dag in Didsbury en een prachtige dag in Banff. Het doel om nieuwe herinneringen te maken is meer dan geslaagd!